You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
מחלקת נוער טובה לא נמדדת רק בכמות התארים
עוד דברים חשובים מלבד הישגיות. אביב ריין לצד ילדיו

מחלקת נוער טובה לא נמדדת רק בכמות התארים

אביב ריין, מאמן קבוצת הנוער של שמשון ת"א, בטור דעה מלא בתובנות על הייעוד החשוב של מחלקות הנוער גם בהיבטים שמעבר לפיתוח שחקנים וזכייה בתארים

מאת: אביב ריין

מהי מחלקת נוער טובה בכדורגל? על מה היא נמדדת? בואו נשים את הקלפים על השולחן: פחות מ2% מהילדים בכל שנתון (בכל הארץ) יהפכו להיות שחקני כדורגל באחת הליגות המקצועניות בארץ. עם נתון כזה קשוח, אם כך, האם מחלקת נוער טובה היא מחלקה שמצליחה לייצר שחקנים לליגות המקצועיות? או דווקא מחלקה שמטפחת אצלה אנשים איכותיים יותר? האם זאת מחלקה שזוכה בהמון אליפויות וגביעים? או דווקא מחלקה שמצליחה לשמור את הילדים במסגרת במקום להסתובב ברחובות?.

מן הסתם, לכל מועדון ולכל מחלקת נוער יש את החזון שלה והמטרות שלה. זה מה שיפה בכדורגל, בספורט, אין דרך אחת שהיא המפתח להצלחה. מכל הדוגמאות שנתתי, כל מחלקה יכולה להצטיין בדבר שמייחד אותה יותר מכולם. רק לשם הבהרה: אני בטוח שיש לא מעט מועדוני צמרת, שמצליחים לשלב בהצלחה בין הפרמטרים שציינתי.

מבחינתי, הדבר הכי חשוב אצל אנשים בכלל ומאמני כדורגל בפרט, זה האישיות שלהם. מאמן שיודע לגשת לשחקנים בצורה נכונה, יודע לדבר איתם, יודע להרים אותם, יודע לדחוף אותם לקצה בעזרת מילה קטנה או מבט חטוף - הוא מאמן שיכול להשפיע על חייהם של שחקנים בצורה מדהימה. מאמן כזה יכול לקחת ילד ביישן ולהפוך אותו לילד חברותי, מאמן כזה יכול ללמד את הילדים ערכים חשובים לחיי,  מאמן כזה יכול לקחת ילד עם "בעיות התנהגות" ולהפוך אותו למנהיג הקבוצה.

אם להיות כנים, במחלקת הנוער שבה אני עובד כרגע, אין לנו סיכוי להתמודד מבחינה הישגית עם מחלקות נוער מהרמות הגבוהות בישראל, לפחות לא בשלב הנוכחי. הסיבות הן מכל בחינה אפשרית: מבחינת משאבים, מבחינה כלכלית, מבחינת תנאי אימון וכו'. אבל… מה שמייחד את מחלקת נוער שלנו - ועם זה בהחלט אנחנו יכולים להתמודד, זה איכות האנשים שנמצאים בצוות שלנו. איכות האנשים שנמצאים בצוותי האימון שלנו - ועל דבר כזה אנחנו כלל לא נתפשר. אנחנו יודעים מה אנחנו מספקים להורים, אנחנו יודעים מה אנחנו מספקים לשחקנים. אני בטוח שיש שחקנים והורים שהגישה שלנו מתחברת להם כמו כפפה ליד ואני גם בטוח שיש הורים שמעדיפים גישה אחרת. אין נכון ולא נכון, אין צודק ולא צודק, הכל זאת השקפת העולם שלכם.



אין תיאור זמין לתמונה.מאמן טוב הוא מאמן לחיים. איאד טאהא ז"ל - מאמן שהיווה דוגמא ומופת להתנהלות במחלקת הנוער של הפועל כרמיאל

האם הדבר אומר שאנחנו מתמקדים פחות בכדורגל ולא שואפים להישגיות? ממש לא. הדברים לא סותרים אחד את השני. בשנה  האחרונה הקבוצה אותה אימנתי זכתה באליפות מחוז מרכז של שנתון נערים א' ועלתה ליגה (אם הגעתם עד פה, יש בונוס בתחתית הכתבה: קליפ משערים שהקבוצה כבשה העונה). קבוצת נערים ב' תחת הדרכתו של דור עציוני הגיעה עד הפלייאוף לעליית ליגה. אנחנו שואפים להיות בליגות גבוהות יותר בנוער ובנערים ב', ברור שאנחנו שואפים להשתפר גם במרכיב המקצועי ולהיות הכי טובים שאפשר, אבל זה חייב להיות ע"פ הדרך שאנחנו מאמינים בה.

הורים יקרים, לפני שמתחילה עונה נוספת, לפני שאתם בוחרים מועדון, כדאי שתבדקו לעומק מה המועדון מעניק לילד שלכם מלבד רמת הליגה בו המועדון נמצא והאם המועדון מאמין בשחקנים הקיימים שיש לו, או שבאותו מועדון מחפשים כל הזמן להביא שחקנים מבחוץ, על חשבון שחקנים שהולכים עם המועדון דרך. תזכרו, כדורגל, במיוחד במחלקות הנוער, הוא הרבה יותר מכדורגל. הכלים שהילדים שלכם יקבלו לחיים, לא פחות חשובים מהכדורגל עצמו.


די לשוק הבשר, להגביר השקעה בקיים

די לשוק הבשר, להגביר השקעה בקיים

חדש באתר

דעה: קבוצות נוער אמורות להיות חלון ראווה של תוצרת מחלקת הנוער. השקעה כספית נכבדת בשחקני חיזוק עושה עוול לשחקנים ותיקים ב...